اگر اطلاع داشته باشید از زمان ورود گوشیهای نوکیا به بازار ایران گارانتیهای مختلفی ادعای ضمانت محصولات آن را میکردند؛ سیما، ایرانیان، پارس تل، پارس پویش، نوین، امارات، آریان تل، آریاتل، پردیس، ایراتل، پارسه، نیا، اتصالات، ایرانتل، نیاتل، سامنوکیا، قائم، پارس دائم، پلاس از این جمله هستند که البته بیشتر آنها تقلبی بودند و فقط گارانتیهای ایراتل،نیا، اتصالات و پلاس معتبر بودند که آنها هم بدلیل پارهای از مشکلات یکی پس از دیگری خدمات خود را متوقف کردند (البته بجز اتصالات که آن هم این روزها دارای ثبات زیادی نیست).

برای پایان دادن به این نابسامانی، خود شرکت نوکیا وارد عمل شد و ضمانت 12 ماهه برای دستگاههای تلفن همراه خود در نظر گرفت و برچسب آبی نشان دهنده گارانتی اصل نوکیا را بر آنها زد. البته باز هم از طرف بازار رَکَب خود و دستههای برچسب و کارت گارانتی تقلبی در مغازهی فروشندگان جا باز کرد و دوباره این سر خریدار بود که بی کلاه میماند.
ولی پر واضح است که نوکیا هیچگاه نمیخواد اعتبار و محبوبیت خود را در بین مصرف کنندگان ایرانیش که سالهاست آن را با مشخصه کیفیتش میشناسند از دست بدهد از این روی از آذر ماه امسال این شرکت در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام به راه اندازی یک سامانه SMS کرده است که میتوان با ارسال شماره سریال IMEI گوشی به شماره 200023013 از صحت و مدت زمان باقی مانده گارانتی گوشی نوکیا با خبر شد.
با این روش فرد میتواند با اطمینان بالایی اقدام به خرید گوشی مورد نظر خود کند، تنها کافیست تا با وارد کردم کد #06#* شماره سریال IMEI گوشی را با شماره درج شده روی جعبه مطابقت دهد و سپس آن را برای تایید صحت به شماره 200023013 ارسال کند و منتظر جواب استعلام باشد.
مشاهده اطاعات بیشتر در سايت فارسي نوكيا
منبع : itline.ir