معرفی هشتگ در شبکه های اجتماعی

اطلاعات و اخبار در مورد شبكه ي جهاني اينترنت

مدیر انجمن: mbs

ارسال پست
mbs
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 1292
تاریخ عضویت: جمعه 28 تیر 1387, 12:00 am
محل اقامت: يك جاي همين دور و ور
تماس:

معرفی هشتگ در شبکه های اجتماعی

پست توسط mbs »

هشتگ و کاربرد آن در شبکه‌های اجتماعی

این روزها توییتر و فیس‌بوک محبوبیت بسیار زیادی در دنیا پیدا کرده‌‌اند. راحتی استفاده از توییتر و فیس‌بوک آنها را به قدرتمندترین ابزار اشتراک گذاری تبدیل کرده‌ است.

در این وبلاگ می‌خواهیم براتون از نحوه استفاده از «#» هشتگ یا برچسب در توییتر و فیس‌بوک بگوییم. اینکه اصلا «هشتگ» چی هست و چه کاربردی داره؟

اگر شما از نحوه استفاده آن کاملا آگاه هستید شاید این بلاگ براتون خسته کننده باشه. اما اگر اطلاعات زیادی در مورد # ندارید، با خواندن این مطلب به معلومات شما اضافه خواهد کرد.



# چیست؟

اول از همه باید بدانیم، که علامت # که به زبان انگلیسی به آن Hashtag (هشتگ) و در فارسی به آن «برچسب» می‌گویند.

برای اینکه کاربرد # را بهتر بفهمید اجازه بدهید برایتان یک مثال بزنیم:

فرض کنید یک مقاله خیلی طولانی، که در مورد انواع گوشی‌های موبایل نوشته شده، دارید. اما شما نه وقتش را دارید و نه مایل هستید که تمام مقاله را بخوانید و فقط دوست دارید چند خطی که در آن در مورد گوشی سونی گفته شده را پیدا کنید. خوب، در این صورت اگر امکانی باشد که شما با تایپ کردن کلمه 'سونی' سریعا به پاراگراف مورد نظر هدایت شوید، کار شما بسیار راحت خواهد شد. انجام دادن این کار در یک مقاله یا یک متن نوشته شده با جستجو کردن واژه سونی خیلی راحت است، اما اگر بخواهیم در توییتر و فیس‌بوک تمام پست ها و توییت‌هایی که در مورد سونی شده را پیدا کنیم چطور؟ شاید با دنبال کردن توییتر یا حساب کاربری کمپانی سونی در فیس‌بوک بتوانیم بخشی از آنها را ببینیم ولی اگر بخواهیم نظر کاربرهای گوشی سونی را بدانیم که چه مطالبی رو در مورد سونی فرستادن، چی؟

در این جا است که علامت # به کمک ما خواهد آمد. در واقع وقتی # در ابتدای یک کلمه درج شود، مانند یک برچسب عمل می‌کند و باعث می‌شود که آن کلمه (که در ابتدای آن # قرار داده شده) در توییتر،فیس‌بوک قابل جستجو گردد.

حالا اگر شما واژه #سونی را جستجو کنید تمام مطالبی که کاربرهای توییتر و فیس‌بوک در سراسر دنیا در مورد سونی نوشته‌اند را می‌توانید ببینید و این به شما کمک می‌کند تا در بحث در مورد سونی یا سوژه‌های مورد علاقه‌تان شرکت کنید.



یک نکته مهم را به خاطر بسپارید:



و آن این است که مطمئن شوید که برچسب درستی را دارید جستجو می‌کنید. به این معنی که بدانید کلمه مورد نظر شما توسط اکثر کاربرهای توییتر چگونه نوشته می‌شود و با چه قانونی برچسب می‌خورد.

مثلا برچسب صحیح برای جستجو در مورد شبکه من و تو۱ هشتگ «#منوتو» است: بنابراین اگر شما برچسب #من و تو یا #من_و_تو و یا دیگر روشهایی که ممکن است آنرا نوشت جستجو کنید نتیجه مطلوبی نخواهید یافت. پس مطمئن شوید که برچسب صحیح واژه مورد علاقه شما کدام است.



قانون هشتگ:

# باید به کلمه مربوطه چسبیده باشد و بین آنها هیچ فاصله‌ای (Space) نباشد. مثلا # منوتو غلط است و صحیح آن #منوتو می‌باشد. تا زمانی که از فاصله استفاده نشده، # درج شده در اول آن کلمه کل آن کلمه را برچسب می‌کند.

مثلا #بفرماییدشام یا #اقتصادمنوتو یک برچسب محسوب می‌شوند چون بین بفرمایید و شام یا بین اقتصاد و منوتو فاصله قرار داده نشده است. به دلیل محدویت عامل فاصله گاهی مجبور هستیم با استفاده از علامت _ دو کلمه را به هم بچسبانیم تا برچسب مورد نظر را بسازیم. مثلا: #چراکه_نه یا #شبکه_نیم.



چگونه # مورد علاقه تان را جستجو کنید:

تصویر

در قسمت جستجوی توییتر برچسب دلخواه خودتان (مثلا #منوتو) را تایپ کنید و Enter را بزنید یا روی علامت ذره بین کلیک کنید. سپس آنچه در پایین صفحه می‌بینید تمام توییت‌هایی است که در آن واژه #منوتو بکار رفته است. می‌توانید آنها را بخوانید و اگر دوست داشتید به هر کدام پاسخ دهید یا در آن گفتگو شرکت کنید، حتما یادتان باشد که شما نیز از #منوتو در متن خود استفاده کنید تا مطلب شما توسط دیگران هم دیده شود.



فرق # و @:

زمانی که شما یک توییت را با علامت @ و نام کاربری کسی در توییتر منتشر می‌کنید، تنها آن شخص و دنبال‌کنندگان شما و دنبال‌کنندگان آن شخص که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن آن توییت خواهند شد.

تصویر

اما اگر نقطه‌ایی اول علامت @ بگذارید و سپس نام کاربری دوست خودتان را بزنید و توییتی برای آن شخص ارسال کنید، تمام کسانی که توییتر شما را دنبال می‌کنند نیز قادر خواهند بود آن توییت را ببینند و حتی اگر از هشتگ مناسبی هم استفاده کنید، تمام کسانی که آن هشتگ را دنبال می‌کنند نیز آن توییت را خواهند دید:

تصویر

تصویر بالا نمونه‌ایی از این مثال گفته شده است.


منبع : شبکه ی منوتو۱
تنها فرق بين موفقيت و شکست، نوع نگاه است

ارسال پست

بازگشت به “اينترنت”